Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Starostwo Powiatowe w Kamieniu Pomorskim
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Uchwala 19-47-2007- w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Placowki opiekunczo-wychowawczej Domu Dziecka w Lubinie


Uchwała Nr 19/ 47/ 2007

Zarządu Powiatu w Kamieniu Pomorskim

z dnia 6 lipca 2007 roku

w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Placówki opiekuńczo-wychowawczej Domu Dziecka w Lubinie.

Na podstawie art.36 ust 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 ze zmianami).

Zarząd Powiatu uchwala co następuje:

REGULAMIN ORGANIZACYJNY DOMU DZIECKA W LUBINIE

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1. Dom Dziecka w Lubinie zwany dalej „Domem” działa na podstawie :

  1. Ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (DZ.U. z 2004r. Nr 64, poz. 593 ze zmianami).

  2. Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dz. U. z 2005r. Nr 37, poz.331)

  3. Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z 23 grudnia 2004r. w sprawie udzielania pomocy na usamodzielnienie, kontynuowanie nauki, oraz zagospodarowanie (Dz. U. z 2005r. Nr 6, poz. 45).

NAZWA I TYP PLACÓWKI

§ 2. Regulamin określa szczegółową organizację wewnętrzną Domu

§ 3. Dom jest jednostką organizacyjną Powiatu Kamieńskiego, działająca jako jednostka budżetowa .

§ 4. Dom działa pod nazwa DOM DZIECKA w Lubinie.

§ 5. Siedzibą placówki jest Lubin ul. Główna 44

§ 6. Dom Dziecka jest publiczną placówka opiekuńczo-wychowawczą -socjalizacyjną, przeznaczoną dla dziewcząt i chłopców w wieku od 3 lat do 18 roku życia.

W przypadku uczącej się młodzieży okres pobytu może być wydłużony do czasu zakończenia nauki.

§ 7. Liczba miejsc w placówce 30

3 grupy rodzinkowe

ORGAN PROWDZĄCY

§ 8. organem prowadzącym dla Domu Dziecka w Lubinie jest Zarząd Powiatu
w Kamieniu Pomorskim

§ 9. Starosta przy pomocy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kamieniu Pomorskim sprawuje nadzór nad działalnością placówki.

ROZDZIAŁ II

ORGANY DOMU DZIECKA - STRUKTURA ORGANIZACYJNA

§ 10. Działalnością placówki kieruje Dyrektor

  1. Dyrektor reprezentuje DOM na zewnątrz

  2. Dyrektor jest przełożonym pracowników DOMU

  3. Dyrektor realizuje wnioski stałego zespołu do spraw okresowej oceny placówki

§11. 1. Dyrektora DOMU powołuje Zarząd Powiatu po zasięgnięciu opinii Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie / art. 112 ust. 7 ustawy o pomocy społecznej /.

2. Do obowiązków Dyrektora należy w szczególności:

  1. kierowanie działalnością DOMU oraz nadzór nad gospodarka finansową
    i powierzonym majątkiem,

  2. podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy i czuwanie nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy,

  3. zawieranie umów cywilnoprawnych,

  4. zawieranie umów z zakresu prawa pracy

  5. występowanie z wnioskami, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla wychowawców oraz pozostałych pracowników placówki,

  6. współpracuje z przedstawicielami wychowanków, rodzicami, opiekunami, jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami pozarządowymi.

ROZDZIAŁ III

GOSPODARKA FINANSOWA I ZARZĄDZANIE MIENIEM

§ 12. DOM prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z Ustawą z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych / Dz. U. z 1998r. Nr 155, poz.1014 ze zmianami/.

§ 13. Mienie nieruchome i ruchome DOMU stanowi własność Powiatu Kamieńskiego

i może być użytkowane w celach związanych z realizacją wyznaczonych zadań.

ROZDZIAŁ IV

ORGANIZACJA PLACÓWKI

§ 14. 1. W skład DOMU wchodzą :

  1. dział finansowy i administracji,

  2. dział opiekuńczo - wychowawczy,

  3. dział terapeutyczny,

  4. dział żywienia,

  5. dział obsługowo - gospodarczy.

2. Szczegółowy zakres zadań dla pracowników określa Dyrektor placówki.

3.W placówce tworzy się trzy grupy wychowawcze.

  1. W czasie zajęć specjalistycznych pod opieką jednego specjalisty może przebywać nie więcej niż sześcioro dzieci .

  2. W godzinach nocnych opiekę sprawuje co najmniej dwóch pracowników w tym jeden wychowawca.

ROZDZIAŁ V

CELE I ZADANIA

§15. Placówka sprawuje opiekę całkowitą przez cały rok i wszystkie dni tygodnia.

§16. 1. Opieka w placówce polega na realizacji opracowanego i przyjętego przez pracowników placówki, systemu zintegrowanych działań diagnostycznych, wychowawczych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych oraz pracy z rodziną wychowanka, a także pracy na rzecz umieszczenia w zastępczej rodzinnej formie opieki.

2. System o którym mowa w ust. 1 tworzą

  1. nauka szkolna, zajęcia wychowawcze, samorządowe, samoobsługowe
    i opiekuńcze (pielęgnacyjne),

  2. zajęcia specjalistyczne: reedukacyjne, logopedyczne, psychokorekcyjne, socjoterapii i inne - według potrzeb,

  3. zajęcia kulturotwórcze, zespoły zainteresowań,

  4. praca na rzecz placówki i środowiska.

§ 17. Nauka wychowanków odbywa się w różnego typu szkołach i innych formach kształcenia poza placówką. W razie potrzeby w systemie nauczania indywidualnego.

§ 18. 1. W placówce zapewniona jest opieka w porze nocnej, pomiędzy godz. 2200 - 600 rano ze względu na :

  1. przebywanie dzieci w wieku do lat 6 oraz dzieci specjalnej troski,

  2. przyjmowanie dzieci także w porze nocnej ( w szczególnych przypadkach),

  3. występowanie szczególnych trudności wychowawczych.

2. Opiekę w porze nocnej sprawują pracownicy pedagogiczni oraz dodatkowo opiekun nocny.

3. Dyrektor placówki decyduje o zorganizowaniu dodatkowej opieki nocnej,
w zależności od specjalnych potrzeb opiekuńczych lub wychowawczych, zgłaszanych przez pracowników pedagogicznych lub wychowanków.

§ 19. 1. Placówka socjalizacyjna zapewnia dzieciom opiekę całkowitą uzgodnioną z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kamieniu Pomorskim w zakresie:

  • fizycznego, psychicznego i poznawczego rozwoju dziecka,

  • poszanowania podmiotowości dziecka, wysłuchiwania jego zdania i w miarę możliwości uwzględniania jego wniosków we wszystkich dotyczących go sprawach oraz informowania dziecka o podejmowanych wobec niego działaniach,

  • zapewnienia poczucia bezpieczeństwa,

  • dbałość o poszanowanie i podtrzymanie związków emocjonalnych dziecka z rodzicami, rodzeństwem i z innymi osobami, zarówno spoza placówki opiekuńczo-wychowawczej, jak i przebywającymi lub zatrudnionymi w tej placówce,

  • uczenia nawiązywania więzi uczuciowych oraz związków interpersonalnych,

  • poszanowania potrzeb religijnych dziecka,

  • zapewnienia dzieciom warunków sprzyjających utrzymywaniu osobistych kontaktów z rodziną,

  • uczenia poszanowania tradycji i ciągłości kulturowej,

  • uczenia planowania i organizowania codziennych zajęć stosownie do wieku dziecka,

  • uczenia organizowania czasu wolnego, w tym uczestniczenia w zajęciach kulturalnych, rekreacyjnych i sportowych,

  • kształtowania u dzieci nawyków i uczenia zachowań prozdrowotnych,

  • przygotowywania dzieci do ponoszenia odpowiedzialności za własne postępowanie oraz uczenia samodzielności w życiu,

  • wyrównywania deficytów rozwojowych dzieci,

  • uzgadniania istotnych decyzji dotyczących dziecka z jego rodzicami
    lub opiekunami prawnymi,

2. Jeżeli w placówce przebywa wychowanka będąca w ciąży, placówka zapewnia
jej w okresie ciąży, porodu i po porodzie stosowną opiekę, przygotowując
ją do macierzyństwa.

3. O stanie ciąży małoletniej wychowanki, dyrektor placówki powiadamia - stosownie do jej sytuacji prawnej, rodziców (opiekuna prawnego) lub sąd rodzinny, a także prokuraturę, jeśli wychowanka nie ukończyła 15 roku życia.

4. Ciąża i macierzyństwo wychowanki nie wyklucza jej dalszego pobytu w placówce.

5.Placówka zapewnia małoletniej matce pomoc w zorganizowaniu opieki nad dzieckiem.

6. Pomoc w usamodzielnieniu przysługuje osobie pełnoletniej, objętej opieką całodobowa, opuszczającej placówkę.

7. Dyrektor placówki informuje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kamieniu Pomorskim oraz centrum właściwe ze względu na planowane miejsce osiedlenia się osoby usamodzielnianej o planowanym terminie opuszczenia placówki przez usamodzielnionego wychowanka co najmniej na 3 miesiące wcześniej przed tym terminem.

8. Dyrektor placówki przekazuje dokumentację dotyczącą osoby usamodzielnianej właściwemu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie.

9. Dziecko może przebywać w placówce do uzyskania pełnoletności, a po uzyskaniu pełnoletności na dotychczasowych zasadach do ukończenia szkoły w której rozpoczęło naukę przed osiągnięciem pełnoletności.

PRZYJMOWANIE DO PLACÓWKI

§ 20. 1. Skierowania dla dzieci umieszczonych w Domu Dziecka w Lubinie wydaje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kamieniu Pomorskim w porozumieniu
z dyrektorem placówki.

2. Przyjmowanie dzieci do placówki odbywa się przez całą dobę.

3. W uzasadnionych przypadkach krótkotrwały pobyt w placówce dziecka bez skierowania może nastąpić na wniosek dziecka, jego rodziców lub opiekuna prawnego.

4. Placówka powinna przyjąć bez skierowania oraz bez uzyskania zgody przedstawicieli ustawowych lub bez orzeczenia sądu każde dziecko w wieku poniżej 13 lat i zapewnić mu opiekę do czasu wyjaśnienia sytuacji w przypadkach wymagających natychmiastowego zapewnienia dziecku opieki - na polecenie sędziego, doprowadzone przez policję, szkołę lub osoby stwierdzające porzucenie dziecka, zagrożenie jego życia lub zdrowia.

5. W miarę posiadania wolnych miejsc, nie więcej niż 15 % przeznaczonych dla dzieci objętych całodobową opieką, dyrektor może przyjąć dzieci na wniosek ich rodziców.

6. Dyrektor placówki, do której zostało przyjęte dziecko w trybie określonym
w ust. 4, obowiązany jest powiadomić niezwłocznie nie później niż w ciągu 24 godz., właściwy sąd rodzinny oraz Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kamieniu Pomorskim.

7. Dziecko do placówki powinno być przyjęte ze skierowaniem, do którego załącznikami są:

  1. odpis aktu urodzenia, a w przypadku sierot lub półsierot odpis aktu zgonu zmarłego rodzica,

  2. orzeczenie sądu o umieszczeniu dziecka w placówce opiekuńczo - wychowawczej albo wniosek rodziców o umieszczenie dziecka w placówce opiekuńczo - wychowawczej,

  3. dostępna dokumentacja o stanie zdrowia lub książeczka zdrowia, karty szczepień,

  4. dokumenty szkolne, w szczególności świadectwo szkolne,

  5. aktualny wywiad środowiskowy wraz ze szczegółowym opisem sytuacji dziecka oraz dokumentacje dotychczasowych działań, podjętych wobec dziecka i rodziny,

USTALENIE POBYTU I ZASADY SKRESLENIA Z EWIDENCJI

§ 21. 1. Pobyt w placówce ustaje w przypadku:

  1. powrotu dziecka do rodziców,

  2. zakwalifikowania dziecka do innej formy opieki,

  3. usamodzielnienia się wychowanka.

2. W przypadku samowolnego opuszczenia placówki przez dziecko lub nie zgłoszenia się dziecka w wyznaczonym terminie po usprawiedliwionej nieobecności, dyrektor placówki:

  1. przeprowadza postępowanie wyjaśniające,

  2. powiadamia w ciągu 24 godzin rodziców, opiekuna prawnego dziecka, policję, sąd rodzinny nadzorujący wykonanie orzeczenia oraz Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie.

3. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności dziecka w placówce stały zespół do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka ocenia zasadność dalszego pobytu dziecka w placówce i kieruje sprawę do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,
lub sądu który wydał orzeczenie o umieszczeniu w placówce.

4. Za przewiezienie wychowanka z placówki do innej placówki odpowiada Dom Dziecka w Lubinie .

PRAWA I OBOWIĄZKI WYCHOWANKÓW

§ 22. Prawa i obowiązki wychowanków określa szczegółowo Regulamin wychowanków, zachowujący zasady iż:

    1. wychowanek na prawo do

      • ochrony i poszanowania jego godności oraz życzliwego
        i podmiotowego traktowania,

      • wyrażania własnych poglądów we wszystkich sprawach jego dotyczących,

      • swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia w placówce, a także światopoglądowych
        i religijnych,

      • utrzymania kontaktu i więzi z rodziną własną

  1. Wychowanek ma obowiązek

    • Przestrzegać postanowień zawartych w regulaminie,

    • Uznawać godność i podmiotowość innych osób,

    • Odpowiadać za własne życie, higienę oraz rozwój,

    • Dbać o wspólne dobro, ład i porządek w placówce.

  • Regulamin wychowanków jest opracowany przez samorząd.

  • Dyrektor placówki zapoznaje wychowanków z niniejszym Regulaminem

  • KIESZONKOWE

    § 23. 1. wychowankowi w wieku powyżej 5 lat w placówce przysługuje miesięcznie określona drobna kwota, zwana kieszonkowym do własnego dysponowania przez dziecko, której wysokość jest nie niższa niż 0,5%, a nie wyższa niż 5% kwoty bazowej o której mowa jest w art. 78 ust2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społeczne. Wysokość kwoty ustala Dyrektor w porozumieniu z samorządem placówki.

    2. W przypadku gdy wychowawca kwituje odbiór kieszonkowego za wychowanka nie umiejącego pisać i nie znającego wartości pieniądza, wychowawca jest zobowiązany w uproszczony sposób dokumentować wydatkowanie wspomnianego kieszonkowego.

    URLOPOWANIE

    § 24. 1. Dziecko poza placówkę urlopuje jego bezpośredni opiekun w placówce,
    a w razie jego nieobecności dyrektor placówki lub osoba przez niego upoważniona
    w porozumieniu z opiekunem dziecka po rozpoznaniu sytuacji rodziny do której urlopowane jest dziecko.

    2. O urlopowaniu dziecka poza granice kraju decyduje sąd właściwy ze względu na miejsce zamieszkania opiekuna prawnego dziecka na wniosek tego opiekuna.

    3. Każdorazowo osoba przejmująca opiekę nad dzieckiem powinna własnoręcznym podpisem potwierdzić przyjęcie na siebie odpowiedzialności za zdrowie
    i bezpieczeństwo dziecka oraz poinformować o zamierzonym miejscu pobytu dziecka
    w trakcie urlopowania i sposobie kontaktowania się z opiekunami.

    STAŁY ZESPÓŁ DO SPRAW OKRESOWEJ OCENY SYTUACJI WYCHOWANKA

    § 25. 1.W placówce działa stały Zespół do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanka.

    2. Do zadań Zespołu należy:

    1. ustalanie aktualnej sytuacji rodzinnej dziecka,

    2. analiza stosowanych metod pracy z dzieckiem i rodziną,

    3. modyfikowanie indywidualnego planu pracy,

    4. zgłaszanie do ośrodka adopcyjno-opiekuńczego dzieci z uregulowaną sytuacją prawną umożliwiającą adopcję,

    5. ocena stanu zdrowia dziecka i jego aktualnych potrzeb,

    6. ocena zasadności dalszego pobytu dziecka w placówce,

    7. informowanie sądu o potrzebie umieszczenia dziecka w innej placówce działającej na podstawie odrębnych przepisów, dotyczących kształcenia
      i opieki zdrowotnej, takiej jak: ośrodek socjoterapii, ośrodek wychowawczy, ośrodek leczniczo-wychowawczy.

    3. Stały Zespół dokonuje okresowej oceny sytuacji dziecka w miarę potrzeb,
    nie rzadziej niż co pół roku.

    4. W skład Zespołu wchodzą:

    1. Dyrektor lub osoba przez niego wyznaczona,

    2. pedagog, psycholog oraz pracownik socjalny, jeżeli są zatrudnieni w placówce,

    3. wychowawca bezpośrednio kierujący procesem wychowawczym dziecka,

    5. W celu uzyskania wiedzy o sytuacji socjalnej i prawnej oraz rodzinnej dziecka
    do udziału w posiedzeniu zespołu stałego mogą być zapraszani przedstawiciele:

      • Sądu właściwego ze względu na miejsce położenia placówki,

      • właściwego Centrum Pomocy Rodzinie,

      • Ośrodka Pomocy społecznej,

      • Policji,

      • Służby zdrowia,

      • Instytucji oświatowych,

      • Ośrodka adopcyjno-opiekuńczego oraz organizacji społecznych statutowo zajmujących się problematyka rodziny i dziecka, a także mogą być zapraszane osoby bliskie dziecku.

    6. Po dokonaniu okresowej oceny dziecka stały Zespół formułuje na piśmie wniosek dotyczący zasadności dalszego pobytu dziecka w placówce.

    7. Na podstawie wniosku, o którym mowa w ust. 7 Dyrektor placówki informuje sąd o zaistnieniu podstaw do powrotu dziecka do rodziny naturalnej albo wobec niemożności powrotu dziecka do rodziny naturalnej podejmuje starania zmierzające do umieszczenia dziecka w rodzinie przysposabiającej, rodzinie zastępczej lub
    w placówce rodzinnej.

    8. Na wniosek wychowawcy lub Dyrektora, po zasięgnięciu opinii stałego Zespołu, dziecka i jego rodziców oraz Centrum Pomocy Rodzinie w powiecie właściwym ze względu na miejsce zamieszkania dziecka przed umieszczeniem w placówce, powiat może przenieść dziecko do innej placówki tego samego typu.

    9. O przeniesieniu dziecka, umieszczonego w placówce na podstawie orzeczenia sądowego, powiat informuje właściwy sąd.

    10. Powrót dziecka do rodziny następuje:

    1. okresowo na podstawie wniosku stałego zespołu o zaistnieniu podstawy powrotu do rodziny i gdy sąd przychyli się do tego wniosku,

    2. w przypadku orzeczenia sądu o zakończeniu pobytu dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej.

    11. Dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej w sytuacji, o której mowa w ust. 10 zawiadamia rodziców lub opiekunów prawnych, którzy osobiście odbierają dziecko
    z placówki opiekuńczo-wychowawczej.

    12. W sytuacji, o której mowa w ust. 10 pkt 1, dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej zawiera z rodzicami lub opiekunami prawnymi dziecka umowę określającą warunki okresowego powrotu dziecka do rodziny, a w szczególności zobowiązanie do realizacji przez dziecko obowiązku szkolnego oraz zobowiązania dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej do współpracy z rodzicami lub opiekunami prawnymi dziecka przebywającego okresowo poza placówką w zakresie wykonywanych przez nich funkcji opiekuńczo-wychowawczych.

    SAMORZĄD WYCHOWANKÓW

    § 26. 1. W placówce może działać samorząd wychowanków.

    2. Organizację samorządu określa Regulamin uchwalony przez dzieci przebywające
    w placówce.

    3. Opiekuna samorządu wybierają dzieci spośród pracowników zatrudnionych
    w placówce.

    4. Samorząd może przedstawiać Dyrektorowi placówki wnioski i opinie we wszystkich sprawach dotyczących placówki.

    ROZDZIAŁ VI

    DOKUMENTACJA

    § 27. Placówka prowadzi dokumentację dotyczącą:

    1. pobytu wychowanków i spraw meldunkowych

      • księgę ewidencyjną wychowanków

      • imiona i nazwiska wychowanka

      • data i miejsce urodzenia

      • numer PESEL

      • adres stałego zameldowania

      • imiona i nazwiska rodziców/opiekunów

      • adres rodziców/opiekunów

      • sygnatura postanowienia sądu o umieszczeniu w placówce

      • imię, nazwisko i adres opiekuna prawnego, sygnatura akt
        o ustanowieniu opiekuna

      • informacja o ustaniu pobytu dziecka, adres, pod który dziecko zostało przekazane lub adres usamodzielnienia

      • księgę meldunkową wychowanków

      • zeszyt bieżącej ewidencji pobytu wychowanków w placówce.

  • dzienniki zajęć wychowawczych dla poszczególnych grup wpisów dokonują wychowawcy prowadzący zajęcia w grupie, wpisujemy :

        1. imiona i nazwiska wychowawców grupy

        2. ramowy rozkład zajęć w dni nauki szkolnej

        3. ramowy rozkład zajęć w dni wolne od nauki

        4. zajęcia powtarzające się okresowo

        5. informacje o hospitacjach i wizytacjach,

        6. imiona i nazwiska wychowanków, data i miejsce urodzenia, szkoła i klasa do której uczęszcza, nazwisko wychowawcy, dane rodziców i opiekunów prawnych, uwagi dotyczące rodziny lub sposobu ustania pobytu, okresowe oceny z przedmiotów nauczania

        7. zadania wychowawcze i organizacyjne na bieżący tydzień

        8. treść zajęć

        9. nazwiska nieobecnych nieusprawiedliwionych wychowanków

        10. podpisy prowadzących zajęcia

        11. uwagi nt. dyżurów nocnych i dyżurów z przedszkolakami
          i dziećmi specjalnej troski

        12. informacje o kontaktach ze szkołą

        13. informacje o kontaktach z rodziną

    • ewidencje wypadków, którą prowadzi dyrektor placówki

    • dokumentację osobistą wychowanków, którą prowadzi wychowawca kierujący procesem wychowawczym dziecka

    • roczny plan pracy placówki, który opracowuje wyznaczony zespół a zatwierdza Dyrektor

    1. Dokumentacja osobista wychowanków zawiera dane osobowe:

        1. karta pobytu wychowanka na dany rok kalendarzowy, aktualizowana co miesiąc

        2. metryka urodzenia

        3. potwierdzenie zameldowania

        4. skierowanie

        5. postanowienia sądowe

        6. zaświadczenie o opiekuństwie prawnym

        7. dokumenty dotyczące wyznania wychowanka

    4. informacje o opiece i rodzinie

    1. indywidualny plan pracy, aktualizowany co pół roku
      (po zakończeniu każdego semestru nauki)

    2. kwestionariusz wywiadów środowiskowych

    3. informacje o dochodach rodziny

    4. informacje o kontaktach z rodziną

    5. korespondencja z rodziną

    6. akty zgonów zmarłych rodziców, zgoda sądu na urlopowanie

    7. zgoda placówki na urlopowanie

    5. informacje o szkole i rodzinie

    1. świadectwa szkolne

    2. wskazanie odroczenia obowiązku szkolnego dla dzieci, które nie osiągnęły dojrzałości szkolnej

    3. orzeczenia kwalifikacyjne do nauczania specjalnego lub
      do kontynuowania nauki w OHP

    4. decyzje dotyczące obniżenia wymagań programowych, umieszczenia w klasach specjalnych, zwolnienia z zajęć w-f

    5. skierowanie na nauczanie indywidualne

    6. zaświadczenia lekarskie, dotyczące wskazań do realizacji obowiązku szkolnego

    7. opinie nauczycieli i poradni o wychowankach

    8. oceny śródroczne

    6. Korespondencja urzędowa w sprawach wychowanków

    1. zgłoszenia dzieci do ośrodków adopcyjnych

    2. wnioski do sądów w sprawie zmiany postanowień

    3. opinie dla sądów o wychowankach

    4. zgłoszenia zaginięć i ucieczek oraz informacje o powrocie wychowanka do placówki w związku z ucieczką lub zaginięciem

    5. inne pisma urzędowe, dotyczące spraw wychowanków

    7. Opieka zdrowotna

    1. karty leczenia szpitalnego i sanatoryjnego

    2. wyniki badań

    3. zgody rodziców na leczenie i zabiegi

    4. kserokopia dowodu ubezpieczenia

    5. książeczka zdrowia dziecka, ewentualnie książeczka usług medycznych

    6. zeszyt wizyt lekarskich

    7. dokumenty związane z ubezpieczeniem powypadkowym

    8. Usamodzielnienie

    1. indywidualne plany usamodzielnienia

    2. weryfikacje planów usamodzielnienia

    3. wnioski wychowanka o usamodzielnienie

    4. wnioski wychowanka o przedłużenie pobytu w placówce

    5. korespondencja w sprawach zatrudnienia wychowanka

    6. Korespondencja w sprawach mieszkaniowych wychowanka

    7. Karty usamodzielnienia

    8. Wykaz zgromadzonej wyprawki

    9. dokumenty dotyczące zatrudnienia wychowanka w trakcie praktycznej nauki zawodu

    1. umowy o pracę

    2. decyzje o nadaniu nr NIP

    3. dokumenty ubezpieczenia

    4. dokumenty dotyczące funduszu emerytalnego

    5. świadectwa pracy

    6. inne

    10. Obserwacje i notatki służbowe o dzieciach, a także oświadczenia
    i wyjaśnienia dzieci w niektórych sprawach oraz dyplomy i dowody innych, pozaszkolnych osiągnięć dzieci.

    11. dokumentacje pobytu w placówce stanowią także protokoły stałego zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków

    12. Indywidualny plan pracy - za jego opracowanie odpowiada wychowawca bezpośrednio kierujący procesem wychowawczym dziecka

    1) indywidualny plan pracy jest opracowywany na podstawie :

    1. informacji dotyczących życia dziecka zawartych w dokumentach

    2. analizy zmian rozwoju psychicznego i fizycznego w trakcie pobytu
      w placówce

    3. oceny efektów pracy socjalnej prowadzonej z rodziną dziecka

    4. analizy sytuacji szkolnej dziecka

    2) Indywidualny plan pracy uwzględnia w szczególności

    1. diagnozę aktualnej sytuacji dziecka

    2. wiek dziecka

    3. szkoła i klasa do której uczęszcza

    4. możliwości i umiejętności

    5. stan zdrowia

    6. pozycja w grupie i klasie szkolnej, zdolności adaptacyjne do nowych warunków i wymagań

    7. umiejętność współdziałania i współżycia w grupie

    8. informacje o kontaktach dziecka z rodziną

    9. informacje o warunkach mieszkaniowych i bytowych rodziny

    10. wpływ rodziny na system wartości i postawy dziecka

    1. przebieg procesu przygotowania do usamodzielnienia

    a) zdobywanie umiejętności w zakresie samoobsługi

    b) kształcenie odpowiedzialności za własne decyzje i postępowanie

    c) wdrażanie do tworzenia planów krótko i dalekosiężnych

    1. kształcenie samodyscypliny ( punktualność, obowiązkowość, dotrzymywanie umów, prawdomówność, rzetelność, solidarność, kończenie rozpoczętych zadań, konsekwencja

    2. kształcenie umiejętności: dokonywania wyborów, podejmowania decyzji, radzenia sobie w trudnych sytuacjach, wydatkowania własnych pieniędzy, załatwiania spraw w urzędach, przygotowywania posiłków, poruszania się na rynku pracy, dbania
      o estetykę otoczenia, dbania o estetykę otoczenia, dokonywania drobnych spraw, gromadzenie wyprawki rzeczowej, załatwianie spraw związanych z mieszkaniem i pracą wychowanka, opracowywanie planu usamodzielniania i wprowadzanie w nim zmian,

    3. rokowania i wnioski do pracy na okres półroczny

    4) Wychowanek usamodzielniany w chwili opuszczania placówki ze swych dokumentów otrzymuje;

    1. paszport

    2. metrykę urodzenia

    3. świadectwa szkolne

    4. dokumenty medyczne

    5. wszystkie dokumenty dotyczące zatrudnienia, ubezpieczenia zdrowotnego i emerytalnego

    6. dokumenty związane z przygotowaniem miejsca zamieszkania ( akty notarialne, umowy najmu, umowy z zakładem energetycznym, itp.)

    Wyżej wymienione dokumenty otrzymuje też opiekun prawny dziecka, jeżeli pobyt dziecka w placówce ustaje przed uzyskaniem przez nie pełnoletności.

    Jeżeli wychowanek jest przenoszony do innej placówki, to do w/w dokumentów dołącza się kpię postanowień sadowych i opinii o wychowanku.

    5) Po ustaniu pobytu wychowanka w placówce w archiwum pozostają:

    1) kopie dokumentów wymienionych w ust 4

    2) wszystkie pozostałe dokumenty

    ROZDZIAŁ VII

    POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    § 28. Interpretacji przepisów Regulaminu organizacyjnego dokonuje Zarząd Powiatu.

    § 29. Zmiany Regulaminu organizacyjnego dla swojej ważności wymagają zatwierdzenia przez Zarząd Powiatu Kamieńskiego.

    § 30. w Sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie ogólne przepisy prawa oraz uchwały Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu.

    § 31. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

    Przewodniczący Zarządu Członkowie Zarządu

    Paweł Czapkin Marek Kawa

    Janina Mańczak

    Bogdan Wilkowski

    Stanisław Drzewiński

    Metadane - wyciąg z rejestru zmian

    Akcja Osoba Data
    Dodanie dokumentu: Agnieszka Sokół 20-11-2007 10:25
    Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 20-11-2007
    Ostatnia aktualizacja: - 20-11-2007 10:25