System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Organizacja Domu Pomocy Społecznej w Śniatowie
Organizacja Domu Pomocy Społecznej w Śniatowie
Szczegółową organizację wewnętrzną Domu określa Regulamin Organizacyjny DPS w Śniatowie.
Strukturę zatrudnienia stanowi załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego.
Działalnością DPS kieruje dyrektor, który jest przełożonym wszystkich pracowników oraz reprezentantem DPS na zewnątrz.
Do jego głównych zadań należy:
reprezentowanie Domu na zewnątrz,
kierowanie działalnością Domu oraz nadzór nad gospodarką finansową i powierzonym majątkiem,
podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy i czuwanie nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy,
zawieranie umów cywilnoprawnych,
zawieranie umów z zakresu prawa pracy,
załatwianie skarg i wniosków mieszkańców,
tworzenie warunków do pełnej realizacji zadań Domu wynikających z obowiązujących przepisów prawa,
kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców,
zagwarantowanie mieszkańcom respektowania ich praw osobistych.
Za działalność poszczególnych działów odpowiedzialni są kierownicy i osoby zajmujące samodzielne stanowiska pracy.
Kadra kierownicza odpowiada za:
efektywną pracę działu,
kształtowanie zasad etyki zawodowej podległych im pracowników i sumienne wykonywanie pracy,
racjonalne wykorzystywanie środków pracy , unowocześnianie form i metod pracy,
właściwą atmosferę pracy i stałą poprawę warunków pracy,
kierowanie realizacją zadań działu, załatwianie spraw zgodnie z przepisami prawa,
instruktaż i szkolenie pracowników działu w zakresie ich obowiązków,
organizację pracy działu, podział pracy na poszczególne stanowiska,
ustalanie zakresu czynności dla pracowników działu,
nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny i porządku pracy, przepisów bhp i ppoż. oraz zachowania tajemnicy służbowej,
kontrolę wykonywania zadań przez pracowników działu,
informowanie Dyrektora o stanie realizacji zadań oraz o potrzebach związanych z funkcjonowaniem działu,
współdziałanie z pozostałymi kierownikami dla pełnej realizacji zadań Domu,
sporządzanie sprawozdań,
zapobieganie marnotrawstwu i niegospodarności.
Zadania działów i samodzielnych stanowisk pracy.
Dział finansowy – za pracę działu finansowego odpowiada główny księgowy.
Do zadań działu finansowego należy:
bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej,
prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych jednostki,
nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez inne działy DPS,
opracowywanie analiz gospodarki finansowej DPS oraz wniosków wynikających z tych analiz,
dokonywanie w ramach kontroli gospodarczej czynności związanych ze sprawowaniem kontroli wewnętrznej.
Dział żywienia.
Do zadań działu żywienia należy:
organizowanie zaopatrzenia surowcowego i materiałowego poprzez składanie zamówień,
przygotowanie i wydawanie posiłków,
ukierunkowanie produkcji kuchni i dostosowanie jej z punktu widzenia fizjologii żywienia do potrzeb różnych grup konsumenckich mieszkańców domu min. przez opracowywanie jadłospisów dekadowych oraz przepisów kulinarnych,
wdrażanie nowych form wytwarzania przy zastosowaniu prawidłowych przepisów technologicznych , zasad racjonalnego żywienia i wymogów sanitarnych,
analizowanie jakości i wydajności surowców przy zastosowaniu różnych metod wytwarzania potraw,
kontrolowanie prawidłowości stosowania przepisów kulinarnych,
sporządzanie bieżącej i prawidłowej dokumentacji rozliczeniowej i przekazywanie jej do księgowości,
przestrzeganie reżimu sanitarno-epidemiologicznego oraz przepisów bhp.
Dział opiekuńczo-terapeutyczny.
Do zadań działu opiekuńczo-terapeutycznego należy:
udzielanie mieszkańcom pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
zapewnienie mieszkańcom Domu dostępu do świadczeń zdrowotnych,
współpraca z placówkami lecznictwa zamkniętego oraz ze specjalistycznymi przychodniami lecznictwa otwartego w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych mieszkańcom,
współudział w nadzorze nad warunkami pracy i stanem sanitarnym domu,
utrzymanie czystości w Domu,
współdziałanie z mieszkańcami w zakresie zachowania czystości osobistej oraz właściwego i estetycznego ubioru,
zapewnienie osobom niepełnosprawnym transportu sanitarnego do specjalistów na konsultacje,
prowadzenie terapii zajęciowej z mieszkańcami Domu zgodnie z planem i rozkładem dnia,
podnoszenie sprawności mieszkańców do samoobsługi przez wykorzystanie zaplecza fizyko-terapeutycznego Domu,
aktywizacja domowników w ramach różnych form zajęć kulturalnych,
prowadzenie rozmów indywidualnych,
zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom Domu.
Pracownik socjalny
Do zadań pracownika socjalnego należy:
prowadzenie akt spraw związanych z umieszczeniem w domu osób do niego skierowanych,
prowadzenie ewidencji mieszkańców Domu,
prowadzenie ewidencji skierowań – powiadomienie o terminie przyjęcia poszczególnych osób do Domu Pomocy Społecznej,
zapoznanie nowoprzybyłych mieszkańców domu z obowiązującym regulaminem, z ich uprawnieniami i obowiązkami,
czuwanie nad należytym przestrzeganiem przez mieszkańców regulaminu Domu,
utrzymywanie osobistego lub korespondencyjnego kontaktu z rodzinami mieszkańców Domu lub innymi osobami interesującymi się danym mieszkańcem oraz ich bieżące informowanie, o różnych faktach dotyczących zmian stanu zdrowia, o skierowaniu mieszkańca na leczenie szpitalne, itp.,
zawiadomienie policji o przypadkach samowolnego opuszczenia Domu przez mieszkańca na okres dłuższy niż 24 godziny,
zawiadomienie właściwych organów rentowych o przyjęciu do Domu mieszkańców będących emerytami lub rencistami,
współpraca z jednostkami pomocy społecznej.
Kapelan
Sprawuje opiekę duchową nad mieszkańcami, a ponadto:
odprawia msze święte,
sprawuje sakramenty święte,
prowadzi rozmowy indywidualne jeżeli zaistnieje taka potrzeba,
głosi homilie i inne nauki religijne,
odprawia msze pogrzebowe.
Dział organizacyjny.
Samodzielny referent
Do zadań samodzielnego referenta należy:
przygotowanie dokumentów i wniosków związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę, uposażeniem, zmianą stanowisk pracy,
prowadzenie ewidencji pracowników, akt osobowych, wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu, prowadzenie spraw urlopów oraz czasowej niezdolności do pracy , kontrola porządku i dyscypliny pracy,
przygotowywanie wniosków w sprawie nagradzania lub karania pracowników,
prowadzenie spraw i organizowanie szkoleń z zakresu bhp i p.poż,
przyznawanie odzieży ochronnej i roboczej zgodnie z obowiązującymi normami,
sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia,
prowadzenie archiwum kadrowego.
Informatyk -
Do jego zadań należy:
bieżący nadzór na prawidłowym działaniem systemu Administracja oraz utrzymywanie kontaktów z autorami powyższych programów,
sprawowanie opieki nad prawidłowością działania sieci komputerowej,
szkolenie oraz pomoc pracownikom przy nowo zakupionych programach komputerowych,
bieżące wykonywanie kopii zapasowych wszystkich części systemu Administracja oraz innych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Domu,
udział i pomoc w zakupach sprzętu komputerowego oraz oprogramowania,
nadzór nad legalnością i bieżąca kontrola aktualności licencyjnych posiadanego oprogramowania.
Dział administracyjno-gospodarczy.
Do zadań działu administracyjno-gospodarczego należy:
zapewnienie funkcjonowania Domu pod względem technicznym,
ustalanie potrzeb w zakresie wyposażenia i zaopatrzenia oraz ich realizacja,
prowadzenie prawidłowej i terminowej gospodarki materiałowej wraz z udokumentowaniem operacji magazynowych,
prowadzenie okresowych przeglądów obiektu w celu zapewnienia niezbędnych napraw, remontów , konserwacji,
przygotowywanie umów z wykonawcami na remonty bieżące i inwestycje zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych oraz udział w końcowym odbiorze wykonanych robót,
odpowiedzialność za dokumentację techniczną wymaganą przez dozór techniczny, Państwową Inspekcję Pracy i inne służby ( zgodnie z obowiązującym prawem ) oraz realizacja postanowień tych jednostek,
sprawowanie nadzoru nad prawidłową eksploatacją budynku, pomieszczeń, instalacji oraz sprzętu.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Agnieszka Sokół | 30-10-2007 11:04 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 30-10-2007 | |
Ostatnia aktualizacja: | Agnieszka Sokół | 04-01-2008 14:20 |