Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Starostwo Powiatowe w Kamieniu Pomorskim
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Organizacja Domu Pomocy Społecznej w Śniatowie

Organizacja Domu Pomocy Społecznej w Śniatowie

Szczegółową organizację wewnętrzną Domu określa Regulamin Organizacyjny DPS w Śniatowie.

Strukturę zatrudnienia stanowi załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego.
Działalnością DPS kieruje dyrektor, który jest przełożonym wszystkich pracowników oraz reprezentantem DPS na zewnątrz.

Do jego głównych zadań należy:
 reprezentowanie Domu na zewnątrz,
 kierowanie działalnością Domu oraz nadzór nad gospodarką finansową i powierzonym majątkiem,
 podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy i czuwanie nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy,
 zawieranie umów cywilnoprawnych,
 zawieranie umów z zakresu prawa pracy,
 załatwianie skarg i wniosków mieszkańców,
 tworzenie warunków do pełnej realizacji zadań Domu wynikających z obowiązujących przepisów prawa,
 kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców,
 zagwarantowanie mieszkańcom respektowania ich praw osobistych.

Za działalność poszczególnych działów odpowiedzialni są kierownicy i osoby zajmujące samodzielne stanowiska pracy.
Kadra kierownicza odpowiada za:
 efektywną pracę działu,
 kształtowanie zasad etyki zawodowej podległych im pracowników i sumienne wykonywanie pracy,
 racjonalne wykorzystywanie środków pracy , unowocześnianie form i metod pracy,
 właściwą atmosferę pracy i stałą poprawę warunków pracy,
 kierowanie realizacją zadań działu, załatwianie spraw zgodnie z przepisami prawa,
 instruktaż i szkolenie pracowników działu w zakresie ich obowiązków,
 organizację pracy działu, podział pracy na poszczególne stanowiska,
 ustalanie zakresu czynności dla pracowników działu,
 nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny i porządku pracy, przepisów bhp i ppoż. oraz zachowania tajemnicy służbowej,
 kontrolę wykonywania zadań przez pracowników działu,
 informowanie Dyrektora o stanie realizacji zadań oraz o potrzebach związanych z funkcjonowaniem działu,
 współdziałanie z pozostałymi kierownikami dla pełnej realizacji zadań Domu,
 sporządzanie sprawozdań,
 zapobieganie marnotrawstwu i niegospodarności.

Zadania działów i samodzielnych stanowisk pracy.
Dział finansowy – za pracę działu finansowego odpowiada główny księgowy.

Do zadań działu finansowego należy:
 bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej,
 prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych jednostki,
 nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez inne działy DPS,
 opracowywanie analiz gospodarki finansowej DPS oraz wniosków wynikających z tych analiz,
 dokonywanie w ramach kontroli gospodarczej czynności związanych ze sprawowaniem kontroli wewnętrznej.

Dział żywienia.

Do zadań działu żywienia należy:
 organizowanie zaopatrzenia surowcowego i materiałowego poprzez składanie zamówień,
 przygotowanie i wydawanie posiłków,
 ukierunkowanie produkcji kuchni i dostosowanie jej z punktu widzenia fizjologii żywienia do potrzeb różnych grup konsumenckich mieszkańców domu min. przez opracowywanie jadłospisów dekadowych oraz przepisów kulinarnych,
 wdrażanie nowych form wytwarzania przy zastosowaniu prawidłowych przepisów technologicznych , zasad racjonalnego żywienia i wymogów sanitarnych,
 analizowanie jakości i wydajności surowców przy zastosowaniu różnych metod wytwarzania potraw,
 kontrolowanie prawidłowości stosowania przepisów kulinarnych,
 sporządzanie bieżącej i prawidłowej dokumentacji rozliczeniowej i przekazywanie jej do księgowości,
 przestrzeganie reżimu sanitarno-epidemiologicznego oraz przepisów bhp.

Dział opiekuńczo-terapeutyczny.

Do zadań działu opiekuńczo-terapeutycznego należy:
 udzielanie mieszkańcom pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
 zapewnienie mieszkańcom Domu dostępu do świadczeń zdrowotnych,
 współpraca z placówkami lecznictwa zamkniętego oraz ze specjalistycznymi przychodniami lecznictwa otwartego w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych mieszkańcom,
 współudział w nadzorze nad warunkami pracy i stanem sanitarnym domu,
 utrzymanie czystości w Domu,
 współdziałanie z mieszkańcami w zakresie zachowania czystości osobistej oraz właściwego i estetycznego ubioru,
 zapewnienie osobom niepełnosprawnym transportu sanitarnego do specjalistów na konsultacje,
 prowadzenie terapii zajęciowej z mieszkańcami Domu zgodnie z planem i rozkładem dnia,
 podnoszenie sprawności mieszkańców do samoobsługi przez wykorzystanie zaplecza fizyko-terapeutycznego Domu,
 aktywizacja domowników w ramach różnych form zajęć kulturalnych,
 prowadzenie rozmów indywidualnych,
 zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom Domu.

Pracownik socjalny
Do zadań pracownika socjalnego należy:
 prowadzenie akt spraw związanych z umieszczeniem w domu osób do niego skierowanych,
 prowadzenie ewidencji mieszkańców Domu,
 prowadzenie ewidencji skierowań – powiadomienie o terminie przyjęcia poszczególnych osób do Domu Pomocy Społecznej,
 zapoznanie nowoprzybyłych mieszkańców domu z obowiązującym regulaminem, z ich uprawnieniami i obowiązkami,
 czuwanie nad należytym przestrzeganiem przez mieszkańców regulaminu Domu,
 utrzymywanie osobistego lub korespondencyjnego kontaktu z rodzinami mieszkańców Domu lub innymi osobami interesującymi się danym mieszkańcem oraz ich bieżące informowanie, o różnych faktach dotyczących zmian stanu zdrowia, o skierowaniu mieszkańca na leczenie szpitalne, itp.,
 zawiadomienie policji o przypadkach samowolnego opuszczenia Domu przez mieszkańca na okres dłuższy niż 24 godziny,
 zawiadomienie właściwych organów rentowych o przyjęciu do Domu mieszkańców będących emerytami lub rencistami,
 współpraca z jednostkami pomocy społecznej.

Kapelan
Sprawuje opiekę duchową nad mieszkańcami, a ponadto:
 odprawia msze święte,
 sprawuje sakramenty święte,
 prowadzi rozmowy indywidualne jeżeli zaistnieje taka potrzeba,
 głosi homilie i inne nauki religijne,
 odprawia msze pogrzebowe.

Dział organizacyjny.
Samodzielny referent
Do zadań samodzielnego referenta należy:
 przygotowanie dokumentów i wniosków związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę, uposażeniem, zmianą stanowisk pracy,
 prowadzenie ewidencji pracowników, akt osobowych, wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu, prowadzenie spraw urlopów oraz czasowej niezdolności do pracy , kontrola porządku i dyscypliny pracy,
 przygotowywanie wniosków w sprawie nagradzania lub karania pracowników,
 prowadzenie spraw i organizowanie szkoleń z zakresu bhp i p.poż,
 przyznawanie odzieży ochronnej i roboczej zgodnie z obowiązującymi normami,
 sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia,
 prowadzenie archiwum kadrowego.

Informatyk -
Do jego zadań należy:
 bieżący nadzór na prawidłowym działaniem systemu Administracja oraz utrzymywanie kontaktów z autorami powyższych programów,
 sprawowanie opieki nad prawidłowością działania sieci komputerowej,
 szkolenie oraz pomoc pracownikom przy nowo zakupionych programach komputerowych,
 bieżące wykonywanie kopii zapasowych wszystkich części systemu Administracja oraz innych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Domu,
 udział i pomoc w zakupach sprzętu komputerowego oraz oprogramowania,
 nadzór nad legalnością i bieżąca kontrola aktualności licencyjnych posiadanego oprogramowania.

Dział administracyjno-gospodarczy.

Do zadań działu administracyjno-gospodarczego należy:
 zapewnienie funkcjonowania Domu pod względem technicznym,
 ustalanie potrzeb w zakresie wyposażenia i zaopatrzenia oraz ich realizacja,
 prowadzenie prawidłowej i terminowej gospodarki materiałowej wraz z udokumentowaniem operacji magazynowych,
 prowadzenie okresowych przeglądów obiektu w celu zapewnienia niezbędnych napraw, remontów , konserwacji,
 przygotowywanie umów z wykonawcami na remonty bieżące i inwestycje zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych oraz udział w końcowym odbiorze wykonanych robót,
 odpowiedzialność za dokumentację techniczną wymaganą przez dozór techniczny, Państwową Inspekcję Pracy i inne służby ( zgodnie z obowiązującym prawem ) oraz realizacja postanowień tych jednostek,
 sprawowanie nadzoru nad prawidłową eksploatacją budynku, pomieszczeń, instalacji oraz sprzętu.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Agnieszka Sokół 30-10-2007 11:04
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 30-10-2007
Ostatnia aktualizacja: Agnieszka Sokół 04-01-2008 14:20