Kamień
Pomorski: Remont i zmiana sposobu użytkowania budynku oraz budowa
kotłowni gazowej w miejsce koksowej na potrzeby internatu dla ZSP w
Kamieniu Pomorskim przy ul. Jedności Narodowej 5 w Kamieniu Pomorskim.
Numer ogłoszenia: 286445 - 2010; data zamieszczenia: 14.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Kamieński , ul. Wolińska 7b, 72-400 Kamień Pomorski, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3823120, faks 091 3823121.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i zmiana sposobu użytkowania budynku oraz budowa kotłowni gazowej w miejsce koksowej na potrzeby internatu dla ZSP w Kamieniu Pomorskim przy ul. Jedności Narodowej 5 w Kamieniu Pomorskim..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych prowadzących do zmiany sposobu użytkowania budynku biurowego na internat na potrzeby Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kamieniu Pomorskim. Lokalizacja: Budynek znajduje się przy ul Jedności Narodowej 5 w Kamieniu Pomorskim naprzeciw stacji PKP, nr działki 165, obręb 3, gm. Kamień Pomorski Istniejący stan budynku: W przeznaczonym do adaptacji budynku mieścił się Urząd Skarbowy. Był to budynek typowo biurowy 2 kondygnacyjny podpiwniczony z poddaszem użytkowym. W piwnicy umieszczona jest kotłownia na węgiel i magazyny archiwalne. Na parterze i pierwszym piętrze znajdują się pomieszczenia biurowe z sanitariatami. Na poddaszu użytkowym umieszczone były: magazyn druków, pomieszczenia biurowe i WC. Komunikacja odbywała się wewnętrzną klatką schodową. Fundamenty po wizji lokalnej, nie stwierdza się spękań, odkształceń i zarysowań ścian. Ściany zewnętrzne i wewnętrzne bez zastrzeżeń. Konstrukcja dachu drewniana płatwiowo - kleszczowa, czterospadowa pokryta dachówką. Stolarka drzwiowa i okienna drewniana, Charakterystyczne wymiary: powierzchnia zabudowy - 162,88 m2 powierzchnia użytkowa - 336,62 m2 powierzchnia piwnicy - 120,6 m2, kubatura - 1816,0 m3 Opis adaptacji budynku Projekt obejmuje zmianę sposobu użytkowania budynku biurowego na internat szkolny. Zakres robót: · roboty rozbiórkowe: · roboty remontowo - budowlane, · elewacja, · instalacje sanitarne, · instalacje wod - kan, · instalacje grzewcze wraz z kotłownią, · instalacje wentylacyjne, · instalacje gazowe, · instalacje elektryczne, · instalacje odgromowe Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną tj. projektem budowlanym - załącznik nr 8 do siwz, przedmiarem robót - załącznik nr 9 do siwz, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót - załącznik nr 10 do siwz. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W przypadku gdy zastosowanie tych materiałów lub urządzeń wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej koszty tych zmian poniesie wykonawca..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.42.00-2, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3, 45.31.12.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 16.05.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 zł
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonali należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 1 robotę budowlaną podobną do objętych przedmiotem zamówienia. Za robotę budowlaną podobną zamawiający uzna remont budynku użyteczności publicznej o wartości min. 500 000,00 zł brutto.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponują lub będą dysponować minimum po 1 osobie posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności: - konstrukcyjno - budowlanej, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 PLN ( słownie zł: trzysta tysięcy 00/100).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
wypełniony przedmiar robót - kosztorys ofertowy zgodnie z zał. nr 9 do siwz
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Terminy ustalone w par.3 ust.1 umowy ulegną przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: a) przestojów i opóźnień zawinionych przez zamawiającego, b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającego bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót, c) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót- fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w Dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru, d) wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, W przedstawionych przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalają nowe terminy realizacji, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju. Zmiana którejkolwiek z osób, o których mowa w par.9 ust. 3 umowy, w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana którejkolwiek z osób, o których mowa w par.9 ust. 3 umowy winna być potwierdzona pisemnie i nie wymaga aneksu do niniejszej umowy. Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany osób wyszczególnionych w par. 9 ust. 3 niniejszego paragrafu, jeżeli uzna, że nie wykonują należycie swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego z zachowaniem wymogu określonego w par. 9 ust.4 niniejszego umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatkamienski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Kamieniu Pomorskim
ul. Wolińska 7b
72-400 Kamień Pomorski.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.10.2010 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Kamieniu Pomorskim ul. Wolińska 7b 72-400 Kamień Pomorski Kancelaria Ogólna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie